Veilig aangekomen! - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Famke Wildeman - WaarBenJij.nu Veilig aangekomen! - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Famke Wildeman - WaarBenJij.nu

Veilig aangekomen!

Door: famkedevries

Blijf op de hoogte en volg Famke

06 Oktober 2010 | Oeganda, Kampala

Lieve allemaal,

We zijn gisteren veilig aangekomen! De reis verliep heel goed, weinig turbulentie en gewoon een prettige vlucht. Op Entebbe nog wel ruim 1,5 uur nodig gehad om buiten te staan: eerst in de rij voor een visum en daarna moest nog alle bagage van alle mensen door één scanapparaat. Verscherpte veiligheidsmaatregelen.

Toen we m'n ouders ontmoet hebben, zijn we door de chauffeur Geoffrey naar 'ons' appartement gebracht. Geoffrey reed gelukkig goed. Het is vreemd hoe ze hier met verkeersregels omgaan, met inhalen etc. Het is nog een beetje het recht van de sterkste, bijvoorbeeld bij rotondes.
Van Entebbe naar ons appartement is het een klein uur rijden. Onderweg zie je continu kleine winkeltjes langs de kant van de weg. En veel mensen op straat! De mensen leven hier echt heel veel buiten en dat was goed te zien.

In het appartement hebben we Celesta ontmoet. Dat is een Nederlands meisje / vrouw (28 jaar) die sinds kort bij mijn ouders woont.
We hebben alle bagage opengemaakt, om alle spullen te kunnen geven die we voor mijn ouders hadden meegenomen. Per koffer mochten we 23 kg meenemen, en onze koffers bleken 22,6 22,8 22,8 en 23,2 kg te zijn! Dat was dus super mooi.
Verder lekker thee gedronken, wat dropjes gegeten, en uiteindelijk om 1 uur plaatselijke tijd (het is hier een uur later dan in Nederland) naar bed gegaan.

Vanmorgen om half 7 wakker geworden, dan wordt het hier licht. Ik hoorde zoveel vogels kwetteren, dat ik na 10 minuten maar m'n bed uit ben gegaan. M'n vader bleek al wakker te zijn, dus heb ik van hem op het balkon wat uitleg gehad over wat je allemaal ziet vanaf ons balkon (Lake Victoria!). Op een gegeven moment zagen kinderen ons, die gingen meteen naar ons staan zwaaien. Dat is toch wel schattig!

Straks spullen inpakken en dan worden we om 11:00 uur opgehaald door de chauffeur van World Vision, om naar Hoima te gaan. Het is waarschijnlijk zo'n 5 uur rijden.
Spannend, morgen mijn sponsorkind Jennefer ontmoeten! Ik heb er zin in!

Liefs,
Famke

• 06 Oktober 2010 - 20:59

Het PretKwartet :

He Famke,
    Fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen (met het vliegtuig ;). En dat je een goede vlucht hebt gehad. Morgen Jennefer ontmoeten, spannend.Ben benieuwd.
    Groetjes, Michelle

• 07 Oktober 2010 - 07:00

Rob:

Fijn om te lezen dat je goed gereisd hebt en veilig bent aangekomen. Ook een opluchting dat al je meegebrachte materialen niet te zwaar waren, denk ik... Heb je 'm even geknepen hiervoor? Ik wens je veel quality time met je vader en een onuitwisbare ontmoeting met je kind!