Ondersteuning gevraagd voor mijn komende reis! - Reisverslag uit De Meern, Nederland van Famke Wildeman - WaarBenJij.nu Ondersteuning gevraagd voor mijn komende reis! - Reisverslag uit De Meern, Nederland van Famke Wildeman - WaarBenJij.nu

Ondersteuning gevraagd voor mijn komende reis!

Door: Famke

Blijf op de hoogte en volg Famke

14 Oktober 2013 | Nederland, De Meern

Lieve familie, vrienden, collega’s en andere bekenden,


Zoals velen van jullie al weten, en anderen misschien nog niet, ga ik vanaf 4 december weer naar Uganda. Dit keer om 6 weken in de gevangenis te gaan werken, als vrijwilliger voor Second Chance Support, de organisatie van mijn ouders.

Ik wil graag veel voor de 1200 mannen in Kigo gevangenis kunnen betekenen, en ik hoop dat jullie me daarbij willen helpen!
Ik ga twee dingen doen: het verbeteren van de bibliotheek (boeken kopen en een goed leensysteem opzetten) en het onderzoeken hoe het maatschappelijk werk verbeterd kan worden (hele basale dingen als contact hebben met familie van gevangenen, etc.).

Willen jullie me helpen? Ik hoop op twee manieren:
1. Financiële ondersteuning. Ik wil graag veel (studie)boeken kunnen kopen in Uganda om de bibliotheek te vullen. Daarnaast willen we nog een aantal andere zaken kopen om de gevangenis verder te verbeteren. Ik heb mezelf een hoog doel gesteld: ik wil graag 1500 euro inzamelen om deze dingen te kunnen kopen! Wil je me helpen dit bedrag te halen? Je gift komt voor 100% bij de gevangenen terecht; ik kan jullie zelf laten zien hoe het geld besteed is! Je gift is welkom op IBAN NL40TRIO0198379935 t.n.v. Second Chance Support te Woerden ovv Famke. SCS is een goed doel (ANBI) en is dus als aftrekpost op te geven bij de belastingdienst.
2. Naast 1500 euro wil ik ook graag 1500 kerstkaarten meenemen naar de gevangenis; voor elke gevangene (1200 mannen en 100 vrouwen) en alle medewerkers één. Schrijven jullie mee? Het kan door bv van oude kaarten de voorkant te knippen en deze te beschrijven. Of misschien ergens wat kaarten te kopen of zelf te maken en deze te beschrijven.

Vind je het leuk om een specifiek doel te kiezen voor je gift of wil je meer info over het schrijven van de kerstkaarten? Mail me dan en ik stuur je een bijlage met meer details.

Ik zie er naar uit om in Uganda iets moois te kunnen betekenen voor de mensen daar; ik hoop dat ik dit ook mede namens jullie mag doen!
Wil je meer weten; mail me gerust of spreek me aan!
Meer info over Second Chance Support: www.secondchancesupport.org
Vanaf nu zal ik hier regelmatig een update plaatsen; natuurlijk vooral in de weken dat ik in Uganda ben. Dus wil je meteen zien hoe je gift en kerstkaarten terecht zijn gekomen, houd deze site dan in de gaten of meld je aan voor automatische meldingen bij een nieuw berichtje (“Meld je aan voor de mailinglijst”, linksonder).

Alvast bedankt voor jullie ondersteuning door financiën, praktische ondersteuning en/of gebed!

Groetjes,
Famke Wildeman
famke@secondchancesupport.org

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Famke

Actief sinds 04 Okt. 2010
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 19653

Voorgaande reizen:

17 Juli 2014 - 28 Augustus 2014

Vierde reis naar Uganda

04 December 2013 - 17 Januari 2014

Naar Uganda; aan de slag in de gevangenis

06 Februari 2013 - 24 Februari 2013

Opnieuw naar Oeganda

05 Oktober 2010 - 21 Oktober 2010

Reis naar Oeganda

Landen bezocht: