Nog twee dagen... - Reisverslag uit De Meern, Nederland van Famke Wildeman - WaarBenJij.nu Nog twee dagen... - Reisverslag uit De Meern, Nederland van Famke Wildeman - WaarBenJij.nu

Nog twee dagen...

Door: Famke de Vries

Blijf op de hoogte en volg Famke

04 Februari 2013 | Nederland, De Meern

Nog twee dagen en dan gaat het beginnen. Woensdagochtend vertrek ik samen met m'n moeder weer naar Uganda. Het is dan bijna 2,5 jaar geleden dat ik er ben geweest, en ik heb er super veel zin in om weer te gaan!

We hebben al veel plannen gemaakt, van toeristische dingen als een rondrit door de stad op een bodaboda (achterop een brommertje) en drie dagen naar een resort, tot allerlei andere activiteiten zoals workshops geven in de gevangenis (sieraden maken met fietsbanden), naar de kerkdienst in de zware gevangenis, de ene week bij de mannen en de andere keer bij de vrouwen. Ook ga ik een gastles geven bij de tolkopleiding. En als alles goed loopt, kan ik ook mijn World Vision sponsorkind Jennefer weer ontmoeten. Twee jaar geleden was ik op dat moment nog zo onder de indruk van alle nieuwe indrukken, dat ik eigenlijk bijna niet met haar gepraat heb. Nu is ze alweer wat ouder, en weet ik iets meer wat me te wachten staat. Tijd voor een nieuwe ervaring!

Verder verheug ik me ook op de andere kleine dingen: lekkere dingen eten (samosa's en chapati's), het mooie weer, de vriendelijke mensen...

Ik hoop elke paar dagen hier wat te kunnen schrijven van wat ik zoal beleef en ik probeer dan ook wat foto's te posten. Deze berichtjes worden doorgeschakeld naar Facebook (als t goed is, dit is de test ;-) ), maar je kan je ook aanmelden als volger van mijn berichtjes, zodat je een mail krijg als ik wat schrijf. Voor wie dat leuk vindt...

Vandaag en morgen nog werken en de vrije tijd gebruiken voor de laatste voorbereidingen: verder inpakken, injectie halen, laatste administratie verwerken... en dan woensdagochtend naar Schiphol om via Turkije donderdagochten vroeg op Entebbe te landen!

Tot het volgende verslag!

  • 04 Februari 2013 - 21:47

    Ada Van Dujn:

    hoi Famke, wat spannend om weer te gaan. een hele goede reis en een goede tijd toegewemst!! groetjes, wim, ada, inda.

  • 05 Februari 2013 - 04:50

    Victor (Musana) H.A. Wildeman:

    En je vader kijkt uit naar je/jullie komst! Vergeet niet een pot DuoPenotti voor mij mee te nemen. Aan het einde van jullie vakantie ga je ook nog de inauguratie van het Kigo Prison project meemaken. Voor foto's kijk op de Facebook-pagina van 'Second Chance Support' of op de website www.secondchancesupport.org
    Alvast een hele goede reis toegewenst en ik zie jullie in donderdag in alle vroegte op Entebbe Airport.

  • 06 Februari 2013 - 02:49

    Linda Wammes:

    Ha Famke
    Heel veel plezier en de groeten aan je vader! Ook de groeten in Kigo ;-)
    Geniet van de Afrikaanse warmte letterlijk en figuurlijk!
    safari njema!
    Linda

  • 11 Februari 2013 - 09:03

    Ineke Boelens.:

    Hallo Famke,
    Veel plezier en de groeten aan je vader en moeder.
    Groetjes, Ineke Boelens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Famke

Actief sinds 04 Okt. 2010
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 19609

Voorgaande reizen:

17 Juli 2014 - 28 Augustus 2014

Vierde reis naar Uganda

04 December 2013 - 17 Januari 2014

Naar Uganda; aan de slag in de gevangenis

06 Februari 2013 - 24 Februari 2013

Opnieuw naar Oeganda

05 Oktober 2010 - 21 Oktober 2010

Reis naar Oeganda

Landen bezocht: